Egy vadászat képes krónikája
A szürke gém és a kígyó esete

Eddig valamiért sosem alakult úgy, hogy kifejezetten a gémeket menjek fotózni, úgyhogy úgy döntöttem, hogy ha már nincs más programom vasárnapra, ez épp megteszi. A Duna egyik öble pont jó ebben az időszakban, a víz viszonylag alacsony, viszont tele van élettel: halak, békák és kígyók nyüzsögnek mindenfelé. 

Sajnos vasárnap már nem ment annyira a korán kelés, sőt, az eső is esett, úgyhogy abszolút nem siettem. Valamivel tíz után értem le a partra, de körülbelül másfél órán keresztül csak a kacsák úsztak el egyszer-egyszer, a jégmadár húzott el a másik parton egy alkalommal, meg a fejem felett énekelt a sárgarigó, semmi más nem történt. Már össze is raktam a cuccomat, amikor elhúzott a fejem felett a szürke gém, ami jellegzetes "krekk" hangot hallatva tudatta az öböllel, hogy megjött a vadász. 

Eszméletlenül jól néz ki repülés közben is: 

img_9697-2.jpg

Ezen a második képen látszik talán a legjobban, hogy a nyakát teljesen behúzza a levegőben, a lábait hátranyújtva halad előre, komótosan keverve a levegőt azokkal a hatalmas szárnyakkal:

img_9700-2.jpg

Bár családi ebéd volt, azért ezt az alkalmat nem akartam kihagyni, viszont elég nehéz volt úgy visszamászni a kövek közé, hogy a gém ne vegyen észre. A tőlem telhető legfinomabban közelebb lopóztam, és kattintottam pár képet:

img_9706-2.jpg

img_9711-2.jpg

img_9716-2.jpg

img_9717-2.jpg

Aztán gondoltam egy kicsit lejjebb ereszkedem, hogy valamivel szebb legyen a háttér, de az ágak alatti műanyag üveget nem láttam, ami akkorát reccsent alattam, hogy valószínűleg a túloldalon dolgozó darusok is ijedten ugrottak egyet a székükben - a gém meg persze azonnal elrepült.

Azért nem akartam ennyire könnyen feladni, úgyhogy egy kis ebéddel feltöltve újra visszamentem és milyen jól tettem... Életem egyik legérdekesebb jelenetének lehettem szemtanúja. 

Először is rengeteg sikló volt körülöttem a nagyobbaktól egészen az ekkoráig:

img_9781-2.jpg

Körülbelül kisujjnyi vastag volt a legvastagabb részénél - de hamarosan főszereplővé vált.

Egy pár perc üldögélés után aztán hangos krekkegéssel beszállt az öbölbe a szürke gém. El sem hittem, hogy ennyire bejött a számításom...

Sokat nem is vesztegette az idejét, egyből a zavarosban kezdett kutatni:

img_9785-2.jpg

img_9789-2.jpg

Azok az állandóan kegyetlenül, meredten néző sárga szemek a legapróbb mozgást is észreveszik a vízben:

img_9791-2.jpg

Sőt, nem csak a vízben. A parton nekem is nagyon-nagyon oda kellett figyelnem, hogy mekkora mozdulatokat teszek, mert a legkisebb mozgásra is azonnal félbeszakította a vadászatot a gém és élénken figyelt, nehogy a vadászból legyen végül az üldözött:

img_9793-2.jpg

Aztán ahogy sikerült pár percig egy helyben ülnöm, elmélyülve kutatott tovább, én meg igyekeztem minél több használható képet készíteni:

img_9797-2.jpg

img_9799-2.jpg

img_9802-2.jpg

Ami ezután következett, arra nem is mertem volna gondolni. Hamarosan kiderült, hogy nem akármilyen vadászról van szó, mert bár halat fogni korábban is láttam már, de a növényzet közül egy másodperc alatt kiemelt egy vékony kis siklót, pont olyat, amilyenről pár perccel ezelőtt képet tudtam készíteni:

img_9809-2.jpg

Irtózatos sebességgel elkezdte rázni balra:

img_9811-2.jpg

És jobbra is:

img_9812-2.jpg

Arra azonban talán ő sem számított, hogy az áldozat az utolsó leheletéig küzdeni fog. A kedvenc képem lett a következő:

img_9813.jpg

Olyannyira bejött ez a taktika, hogy a gém el is dobta a kígyót - és azt hittem, hogy ezzel vége is a történetnek:

img_9819-2.jpg

De elég nagyot tévedtem, ugyanis a következő pillanatban már újra a víz alatt volt a madár és a kígyó szerencsétlenségére nem tudott elmenekülni:

img_9822-2.jpg

Bár még küzdött egy keveset:

img_9824-2.jpg

img_9825-2.jpg

De a végén pár vízbe mártás után...

img_9829-2.jpg

Feladta a harcot:

img_9832-2.jpg

A gém aztán fogta a zsákmányt és a partra vitte, hogy közelebbről is megnézze:

img_9834-2.jpg

Aztán újra csőrbe vette:

img_9840-2.jpg

Lóbált rajta egyet:

img_9843-2.jpg

Majd egyben lenyelte:

img_9845-2.jpg

És mintha mi sem történt volna, folytatta tovább az őrjáratot a kérlelhetetlen tekintettel:

img_9862-2.jpg

A drámának azonban még nem volt vége, mert egy játékos kedvű vizsla rohant le mellettem a lépcsőn (amire a gém egy szempillantás alatt eltűnt), és ezt a jóképű gácsért vette üldözőbe, akit egy hajszál választott el a vizslától, de végül a szárnyaknak köszönhetően légi úton (meg)menekült.

img_9872-2.jpg

Nem kell az állatvilág izgalmaiért a tévéhez nyúlni, elég, ha az ember pár órát eltölt a szabadban. Ez az alig egy perc alatt lejátszódó vadászat minden percet megért - és garantáltan olyat kapsz, amit a kanapén ülve, a képernyőt nézve soha nem tudsz reprodukálni. 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://benbodaphoto.blog.hu/api/trackback/id/tr7913915630

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2018.05.17. 12:35:21

Jó fotók, gratulálok! Az meg ténleg nagy szerencse, hogy egy ilyen – egyébként naponta sokszor megismétlődő – eseményt ilyen jól le tudtál fotózni. Más természetfotós hónapoikg vár ilyenre (is), aztán nem történik semmi...

Boda B. 2018.05.17. 20:52:43

@Fotósképző: Köszönöm szépen. Valóban nagy szerencse volt, hogy pont előttem történt a vadászat - bár a gémnek mindennapos dolog, nekem életre szóló élmény marad!

Ben Boda Photography

Izgalmas, érdekes, szórakoztató történetek - természetfotókkal mesélve.

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

  • geegee: Haha, XXL-es, tarajos libák ezek. A nevük angolosan írva pedig game. Ha pedig sokat tökölsz a fény... (2020.06.26. 10:25) A gém, aki íbisz
  • geegee: A fácánnál ostobább jószág kevés van, amilyen szép, pont olyan hülye... :D Ha jön az autó, akkor n... (2020.05.13. 14:17) Az apróvadak Casanovája
  • geegee: Haha, ki qrvácskák... :D Miért nem vittél valami pár kockányi kis húsfélét, odacsalogatni őket köz... (2020.05.13. 14:17) Ravaszdiék a játszótéren
  • Boda B.: @Titus Pullo Urbi: Köszönöm :) (2020.05.11. 09:17) A kotorék ura
  • geegee: @Boda B.: Kösz. :-) (2020.04.15. 08:38) Fotózás a "karanténban"
süti beállítások módosítása