Reszkessetek, tetvek
Nehéz a lótetű élete, ha hét éhes banka várja az ételt

Be volt ütemezve már előre jó pár írás, de a szombat reggelem az összeset felülírta. Gábor, aki édesapám barátja, felrakott egy pár képet a Facebookra búbosbanka fiókákról. Rövid üzenetváltást követően kiderült, hogy van egy pár, aki évek óta a kertjében költ. Elég izgatott lettem, mert nagyon régóta szerettem volna közelebbről is megcsodálni ezt a hihetetlenül izgalmas madarat. 

Szombat reggelre beszéltünk meg egy találkozót, Gábor már a kert kapuban azzal várt, hogy már hozza a lótücsköt a fiókáknak a banka, a kertben pedig már bekészített székek vártak, amik egy betontömbre néztek. Házigazdám megkérdezte, hogy amíg a szülők távol vannak, megnézném-e a fiókákat - a betontömböt egy kicsit félrehúzva hét - már meggyűrűzött - kis banka nézett kifelé nagy szemekkel. Nem akartuk túlfeszíteni a húrt - tekintve, hogy büdös bankának is hívják vidéken, mert a fiókák veszély esetén ürülékkel védekeznek... Azt mondja, hiába helyeztek ki odúkat, a banka a betontömböket választja már négy éve folyamatosan. Ő meg igyekszik minél jobban védeni a fészket és a kis bankákat.

Leültünk a székekbe, beszélgettünk egy jót - mert hogy Gábor nem csak a bankákat védi, de szalakóta odúkat is helyez ki, méhészkedik, és úgy általában nagy szerelmese a természetnek, akitől rengeteget lehet tanulni -, aztán egyszer csak átsuhant egy fekete-fehér-narancssárga árny a kerten és a tömbtől nem messze, a kerítés oszlopra szállt, hogy megbizonyosodjon arról, hogy tiszta a terep. Mivel Gábor oktatás céljából már fél iskolás csoportnak is mutatta a madarat, így két embertől abszolút nem jött zavarba. Én viszont csak kapkodtam a levegőt, meg nyomtam az expogombot, mint egy hülye, annyira izgatott lettem.

Először a kerítésoszlopról figyelt:

img_1094.jpg

Aztán közelebb jött, egészen a fészekig, ahol megmutatta a lótetűt balról:

img_1025.jpg

És jobbról is:

img_1019.jpg

Ahogy a képeken is látszik, akkora lótetű lengett a banka csőrében, hogy alig tudta bedobni a fiókáknak a résen. Aztán ahogy megvolt a lepakolás, már indult is a következőért. Én meg gondoltam, egy kicsit közelebb merészkedek: a székről lepattantam a még deres fűbe, hogy jobban a banka szintjére kerüljek. Alig ültem egy perce, máris érkezett a következő lótetű-szállítmány. Bár egy picit bizonytalanabb volt, mert közelebb kerültem a fészekhez, és egy darabig a szomszéd ház tetejéről figyelt minket, azért berepült és ekkor készült a nap számomra legkedvesebb fotója is.

Első körben itt is a beton mögé bújva figyelt:

img_1180-edit.jpg

Aztán jött a kedvenc fotóm, mi ez a frizura?!?!

img_1141_favourite.jpg

Még egy körbenézés:

img_1186.jpg

És már repült is a fészekbe a tetű:

img_1192.jpg

Etetés utáni büszke nézés:

img_1038-edit.jpg

 

A végére aztán még egy rozsdafarkú is megjelent:

img_1042-edit.jpg

Még egy etetést megvártam, aztán nem akartam zavarni a családi reggelit a kelleténél jobban, úgyhogy pár száz fotóval és újabb életre szóló élménnyel gazdagabban indultam haza. Ha minden jól megy, a hét fióka a következő héten kirepül és elindul a saját útján. Gábornak ezúton is óriási hálám!

A bejegyzés trackback címe:

https://benbodaphoto.blog.hu/api/trackback/id/tr1314007368

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2018.05.30. 05:58:45

Nekem nagy kedvenceim a búbosbankák. Amióta városban lakom, alig-alig látok (néha hallom őket, amikor kitekerek a városon kívül). Jó képek :-)

Ben Boda Photography

Izgalmas, érdekes, szórakoztató történetek - természetfotókkal mesélve.

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

  • geegee: Haha, XXL-es, tarajos libák ezek. A nevük angolosan írva pedig game. Ha pedig sokat tökölsz a fény... (2020.06.26. 10:25) A gém, aki íbisz
  • geegee: A fácánnál ostobább jószág kevés van, amilyen szép, pont olyan hülye... :D Ha jön az autó, akkor n... (2020.05.13. 14:17) Az apróvadak Casanovája
  • geegee: Haha, ki qrvácskák... :D Miért nem vittél valami pár kockányi kis húsfélét, odacsalogatni őket köz... (2020.05.13. 14:17) Ravaszdiék a játszótéren
  • Boda B.: @Titus Pullo Urbi: Köszönöm :) (2020.05.11. 09:17) A kotorék ura
  • geegee: @Boda B.: Kösz. :-) (2020.04.15. 08:38) Fotózás a "karanténban"
süti beállítások módosítása