A békák réme és a bivalyok
Újabb csodák a Kiskunsági Nemzeti Parkból - első rész

A vasárnap délutánom viszonylag szabad volt, valahogy gyorsan a kezembe került az ágyúcsőre emlékeztető kölcsönobjektív és hamar a Kiskunsági Nemzeti Park felé tartottam (hiszen ilyen, ilyen és ilyen élményekben volt részem legutóbb is).

Már messziről látszott, hogy ezúttal nem vagyok egyedül a tó mellett, hiszen nagyjából száz hatalmas bivaly legelészett a területen - pont ott, ahol a madarak is tevékenykedtek. Ahogy közelebb értem, egyre több szarv fordult felém és egyre inkább méregettek a jószágok, én meg nem igazán akartam kipróbálni, hogy mekkora is a fonalvastag villanypásztor visszatartó ereje, úgyhogy pár tízméternyire tőlük tábort vertem.

img_3055.jpgA tehenek 4-800, a bikák 6-700, míg az ökrök 5-800 kilósak is lehetnek a bivalyoknál

 

Természetesen azért továbbra is elég gyanús maradtam a nagy objektívvel meg a többivel, ezért az egyikük közelebb jött és alaposan megnézett magának.

img_3083.jpgIgaz, csak sarokba szorítva támad - de az álmos könyvek szerint olyankor kevés veszedelmesebb állat van, mint a bivaly

 

Mindenki döntse el, hogy mennyire érezné kellemesen magát egy pár száz kilós állathoz tartozó szempár ölelésében - én azért örültem, hogy egyszer csak megjelent három lábszárközépig sem érő kutya és az egész bandát három perc alatt eltüntették a környékről. Az államat kapargattam pár percig a fűből - azóta még egy fokkal jobban tisztelem a juhászkutyákat.

Aztán a fejem felett elkezdett körözni néhány madár, először azt hittem, hogy sirályok, de hamar bebizonyosodott, hogy a fattyúszerkők jöttek vacsorázni.

img_3050.jpgFattyúszerkő a már lefelé tartó Nap fényében

 

A kis pocsolyákból pedig hamar kiemeltek jó pár békát.

img_3033.jpgEzt a szegény békát fejjel lefelé kapta fel a szerkő
img_3041.jpgAztán igazított egyet a fogáson, és meg sem állt a fészkéig
img_3045.jpgBár ez a béka nem fejjel lefelé lóg, a helyzete nem sokkal jobb...

 

Életemben először láttam akció közben a fattyúszerkőket, úgyhogy izgatottan kattogtattam. Azt már korábbról tudtam, hogy a vízfelszínén lévő kínálatot imádják, legyen az rovar, lárva, vagy béka - úgyhogy elhelyezkedtem és nem is kellett sokat várnom az akcióra.

img_3066.jpgGyönyörű madár és hihetetlenül ügyes vadász a fattyúszerkő
img_3071.jpgEgy újabb rossz napot kifogott béka

 

A békáknak elég rossz estéjük volt, mert lényegében minden bukótámadás sikerrel járt.

img_3113.jpgA vízcseppek még a madár körül a vadászatból vannak, annyira friss a fogás
img_3280.jpgTalán két alkalom volt a sokból, amikor üres csőrrel emelkedtek fel a víz színéről

 

Az Afrikában és Ázsiában telelő fattyúszerkő igazán érdekes madár. A vízen úszó növényekre építi a fészkét, és a fiókák is itt tanulják ki a szakmát. Valószínűleg nekik hordták a temérdek békát és halat a szülők - ipari mennyiségben folyt a kitermelés. Két esetben is láttam, hogy amikor nagyon fickándoztak az áldozatok, akkor a madár egyszerűen felemelkedett és a magasban elengedte a békát, akit aztán a gravitáció vett kezelésbe - így pedig már nem volt meg a veszély, hogy hazaszállítás közben veszíti el a szerkő a táplálékot. 

img_3380.jpgEz a példány már bőszen repül a fészek felé a friss falatokkal

 

Természetesen megint számos élményt tartogatott a park, meg sem próbálom egybesűríteni a történéseket - legközelebb a gólyatöcs következik, akiről a hétvégén sikerült végre egy pár igazán jó fotót készítenem, amit már korábban is terveztem! 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://benbodaphoto.blog.hu/api/trackback/id/tr214074687

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Ben Boda Photography

Izgalmas, érdekes, szórakoztató történetek - természetfotókkal mesélve.

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

  • geegee: Haha, XXL-es, tarajos libák ezek. A nevük angolosan írva pedig game. Ha pedig sokat tökölsz a fény... (2020.06.26. 10:25) A gém, aki íbisz
  • geegee: A fácánnál ostobább jószág kevés van, amilyen szép, pont olyan hülye... :D Ha jön az autó, akkor n... (2020.05.13. 14:17) Az apróvadak Casanovája
  • geegee: Haha, ki qrvácskák... :D Miért nem vittél valami pár kockányi kis húsfélét, odacsalogatni őket köz... (2020.05.13. 14:17) Ravaszdiék a játszótéren
  • Boda B.: @Titus Pullo Urbi: Köszönöm :) (2020.05.11. 09:17) A kotorék ura
  • geegee: @Boda B.: Kösz. :-) (2020.04.15. 08:38) Fotózás a "karanténban"
süti beállítások módosítása