Az erdő legnagyobb punkja
A zöld küllő

Rengeteg fotós oldalt követek Facebookon, és mindig irigykedve néztem a zöld küllőkről készült képeket. Volt egy időszak, amikor úgy tűnt, hogy lényegében csak a küszöbön kell kilépni, feltartani a fényképezőgépet és lenyomni a gombot, a kép úgyis zöld küllőt talál - kivéve nálam. Akárhogy kerestem-kutattam, sehol nem találtam a környékben. Még a jellegzetes "klü-klü-klü" hangot sem hallottam soha, bármennyire hegyeztem a füleimet.

Gondolom most sokan inkább azon gondolkoznak, hogy az én küllőim hol vannak, de higgyétek el, valós dologról beszélek. A zöld küllő egy nagyon gyakori harkályféle. A neve abból jön, hogy - nem hiszitek el ezt a csavart - nagyrészt zöld, és annyira nem is meglepő, hogy sosem sikerült a nyomára bukkannom, mert hihetetlenül félénk. Ha ember közeledik, azonnal felrepül egy közeli fára és a fatörzs mögé bújik, onnan néha kikukkantva figyeli az eseményeket. Amúgy pedig sokat van a földön, mert a fő tápláléka a hangya.

Épp a gémfotózást szakítottam meg az ebéddel és indultam el a város felé, amikor az autóút baloldalán megláttam egy zöld küllőt sütkérezni a napon. Ilyen helyzetekben nem mindig vagyok a legokosabb, úgyhogy a lehető legidiótább módon megálltam mellette autóval, lehúztam az ablakot és mire a fényképezőgépért nyúltam volna, természetesen már hetedhét országon túl járt a madár.

Szidtam is magam rendesen és igyekeztem a bánatom rántott húsokba fojtani - meglehetősen nagy sikerrel -, de ugye a tegnapi posztból már kiderült, hogy visszatértem a partra, hogy a gémeket fotózzam. Már az autóban ülve gondolkoztam, hogy mik az esélyei annak, hogy a küllő visszatér ugyanoda, az út mellé. Nagyjából olyan 0.1%-ot adtam, ami egy elég pozitív becslés volt, ismerve a madár természetét és félénkségét. 

Az is jó a természetben, hogy folyamatosan bebizonyítja, hogy mennyire nem számítanak az ilyen gondolatmenetek. Ugyanazon a ponton, ugyanúgy ült a kis küllő, amire én újra remekül reagáltam, félrerántottam a kormányt és megpróbáltam minél inkább úgy tűnni, mint aki nem akar fotót készíteni. Aztán szép lassan kidugtam az ágyúcsőre emlékeztető objektívet, meg a felsőtestem felét az ablakon és másfél perc leforgása alatt 87 képet készítettem.

Itt jött rá, hogy valaki figyeli:

img_9728-2.jpg

"Ezt nem hiszem el, hogy már egy hangyabolyt sem fogyaszthatok el nyugodtan, anélkül, hogy paparazzik figyelnék minden mozdulatomat"-nézés:

img_9741-2.jpg

"Hé, te nyomorult. Te, ott azzal az idióta katonai-mintás objektívvel, hozzád beszélek"-nézés:

img_9759-2.jpg

"Egy bolyt, csak egy bolyt fogyaszthatnék el csendben, nyugalomban"-nézés:

img_9756-2.jpg

"Nem érzed, hogy egy kicsit kellemetlen a helyzet?!"-nézés:

img_9736-2.jpg

"Áh, minek tépem én itt a számat. Inkább elbújok annak a fának a törzsén"-nézés:

img_9770-2.jpg

Most már talán egy fokkal világosabb, hogy miért is gondolom én punknak a küllőt: az a piros haj szerintem mindent visz, a fehér szem meg csak dob még egyet az amúgy is elég magas megjelenésen. 

Az biztos, hogy óriási élmény volt ez a pár perces találkozó, már csak abban bízom, hogy egyszer "munka" közben is elcsípem a környéken - most már legalább tudom, hogy merre keressem...

A bejegyzés trackback címe:

https://benbodaphoto.blog.hu/api/trackback/id/tr2913915772

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Ben Boda Photography

Izgalmas, érdekes, szórakoztató történetek - természetfotókkal mesélve.

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

  • geegee: Haha, XXL-es, tarajos libák ezek. A nevük angolosan írva pedig game. Ha pedig sokat tökölsz a fény... (2020.06.26. 10:25) A gém, aki íbisz
  • geegee: A fácánnál ostobább jószág kevés van, amilyen szép, pont olyan hülye... :D Ha jön az autó, akkor n... (2020.05.13. 14:17) Az apróvadak Casanovája
  • geegee: Haha, ki qrvácskák... :D Miért nem vittél valami pár kockányi kis húsfélét, odacsalogatni őket köz... (2020.05.13. 14:17) Ravaszdiék a játszótéren
  • Boda B.: @Titus Pullo Urbi: Köszönöm :) (2020.05.11. 09:17) A kotorék ura
  • geegee: @Boda B.: Kösz. :-) (2020.04.15. 08:38) Fotózás a "karanténban"
süti beállítások módosítása