Páros légi bemutató
És egér a pácban

Mióta szarvasmarhákat legeltetnek a környéken, egészen elviselhetetlen a "légyhelyzet" a szántón: lényegében nem lehet egy métert sem megtenni anélkül, hogy tíz és száz közötti légy ne lepné el az embert. Legutóbb már a parkoló autót is belepték a legyek, úgyhogy lényegében az ablakot sem tudtam lehúzni. Értem már, mennyire nehéz a patások élete…

Természetesen ez azért nem tud eltántorítani a fotózástól. Iszonyatos csapkodások, rángatózások és fogakon keresztül szűrve suttogott káromkodások között hessegettem a legyeket, közben meg próbáltam figyelni, hogy melyik az a szerencsétlen élőlény, aki erre a performanszra nem menekül hegyen-bokron túl. 

Ez a fiatal sordély nem ijedt meg a légyüldözési taktikáimtól, és egy közeli ágról figyelte az őrült vergődést. Remek pozíciót választott, mert a nap pont a hátam mögül világította meg, a levelek pedig szép keretet adtak az érdeklődő tekintetnek:
img_3827.jpg

Sokáig nem időzött azonban, mert megjött a helyi zorró, a tövisszúró gébics és elijesztette a kis sordélyt. 

img_3836.jpg

img_3838.jpg

Rekkenő hőség volt a mezőn, árnyék egy szem sem, és néhány távolban ugráló őzön kívül csak a seregélyek fáradhatatlan serege mozdult néha, meg persze a körülöttem zümmögő, pofátlan, semmitől meg nem rettenő legyek. Negyedórát bírtam a szűnni nem akaró rohamokat, autóba ültem és elindultam hazafelé. Útközben megálltam egy fakopáncsnál, aki épp az útról gyűjtögetett, de esélyem sem volt megközelíteni. Aztán már a bekötőútnál voltam, amikor elfordultam jobbra és megláttam két, nagy, barna árnyat suhanni a föld fölött. Azonnal félreálltam, lehúztam az ablakot és meredten figyeltem, hogy merre tartanak. Akkora szerencsém volt, hogy az egyikük pont felém jött, szinte időm sem volt felvenni a gépet, pár kattintás volt csak és már el is repült az autó mellett. 

Ő a barna rétihéja. Nem tudom, hányszor indultam el, hogy lefotózzam, most meg az autómból sem kellett kiszállni (időm se lett volna rá), és tessék... Tekintélyt parancsoló nézése neki is van:

img_3871.jpg

Bár ezeken a képeken nem annyira látszik, de a vadászatról tartott egy nyugodtabb hely felé, ahol elfogyaszthatta az egeret, amit a karmai között tartott.

img_3872.jpg

"Hol is legyen a mai étkező a réten?!":

img_3881.jpg

Hárman is köröztek a terület fölött. Egészen érdekesen, alacsonyan szállnak a föld fölött, aztán ahogy mozgást látnak, azonnal rávetik magukat az áldozatra. Talán mondanom sem kell, hogy borotvaéles karmok és elképesztő manőverezés segítik a vadászatot - ami jelen esetben (is) sikeres volt. Életemben először sikerült képet készítenem erről az elképesztő ragadozóról.

Aztán még időm sem volt feleszmélni, máris két, jóval nagyobb madár tartott felém: szürke gémek. 

Ez a nyújtott nyakú repülés egészen bizarr módon mutatja a madarakat:

img_3887.jpg

Repülős bemutatókat megszégyenítő mutatványokat produkáltak a lomha gémek:

img_3888.jpg

Szerencsére a nap még mindig a hátam mögött volt, úgyhogy elég szépen megvilágította a hatalmas szárnyakat:

img_3889.jpg

img_3890.jpg

Újra bebizonyosodott, hogy a legváratlanabb helyzetekben történhetnek a legelképesztőbb dolgok - ha nyitott szemmel járunk a természetben.  

A bejegyzés trackback címe:

https://benbodaphoto.blog.hu/api/trackback/id/tr3714092125

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RTB 2018.07.05. 09:05:34

Érdekes, mert a gémek sosem repülnek nyújtott nyakkal. Talán bolondoztak egy kicsit, egészen gólyaszerűek így

Boda B. 2018.07.05. 09:59:15

@RTB: Én sem láttam őket még nyújtott nyakkal - lehet, hogy a kanyarodáshoz kellett az egyensúlyt másképp elosztani :)

Üdv,
B

Ben Boda Photography

Izgalmas, érdekes, szórakoztató történetek - természetfotókkal mesélve.

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

  • geegee: Haha, XXL-es, tarajos libák ezek. A nevük angolosan írva pedig game. Ha pedig sokat tökölsz a fény... (2020.06.26. 10:25) A gém, aki íbisz
  • geegee: A fácánnál ostobább jószág kevés van, amilyen szép, pont olyan hülye... :D Ha jön az autó, akkor n... (2020.05.13. 14:17) Az apróvadak Casanovája
  • geegee: Haha, ki qrvácskák... :D Miért nem vittél valami pár kockányi kis húsfélét, odacsalogatni őket köz... (2020.05.13. 14:17) Ravaszdiék a játszótéren
  • Boda B.: @Titus Pullo Urbi: Köszönöm :) (2020.05.11. 09:17) A kotorék ura
  • geegee: @Boda B.: Kösz. :-) (2020.04.15. 08:38) Fotózás a "karanténban"
süti beállítások módosítása