Ravaszdiék a játszótéren

Előre szólok: ki fog akadni a cukiságmérő - legalábbis az enyém elég gyorsan a maximumon volt, amikor május elején végre előbújtak a róka kölykök a kotorékból.

Tudtam, hogy előbb-utóbb eljön az a nap, de azért így is a szántóföldről kapargattam össze az államat, amikor először megláttam a kölyköket a kotorék körül játszani - akkor még eltűntek, mire közelebb értem, de nem bántam, mert tudtam, hogy most már csak idő kérdése és jönni fog az a bizonyos alkalom...

Másnap hajnalban már a mezőn sétáltam a kotorék felé téli kabátban és bélelt nadrágban a metsző szélben, amikor egy nyílt területen megláttam a vadászó öreg rókát. Jó két-háromszáz méterre lehettünk, amikor egy pillanat alatt őrült rohanásba kezdett és pár másodperc alatt eltűnt a szemem elől - szerencsére nem a kotorék felé futott...

Ahogy a dombok takarásából kiértem, száz-kétszáz méterről csináltam egy fotót a kotorékról és ráközelítettem a fényképezőgépben:

dsc02138.jpg

A kotoréktól balra lévő fülek nagyon jó hírnek tűntek, úgyhogy következett a százméteres törpejárás fényképezőgépekkel, állvánnyal, táskával, kabátban, bakancsban - a végére már nem is értettem a negyedórával korábbi önmagamat, aki fázott... 

Tisztes távolságban, egy beszögellésben hasra feküdtem és vártam, hogy a fűszálaknál is kisebb rókák olyan helyzetbe kerüljenek, ahol már lehet róluk fotót készíteni:

dsc02140.jpg

dsc02146.jpg
dsc02147.jpg

Bár alig egy-másfél hónaposak, de azért a hallásuk már most sem rossz - ez a kölyök egyből felém fordult a halk kattanások után.

Aztán egy picit bátrabb lettem és hasalásból féltérdre váltottam, mert gondoltam ilyen távolról úgysem vesznek észre. Rosszul gondoltam:

dsc02171.jpg

Ketten elkezdtek felém futni, míg egy harmadik hátulról figyelte az eseményeket:

dsc02177.jpg

dsc02179.jpg

Aztán inkább visszavonulót fújtak és a biztonságot jelentő kotorékról figyeltek:

dsc02187.jpg

dsc02190.jpg

Egyre több apró fül jelent meg:

dsc02196.jpg

dsc02202.jpg

dsc02197.jpg

Végül hat kölyök volt a legtöbb egyszerre előttem - bár az is lehet, hogy többen vannak, mert bevallom őszintén még nem ismerem fel őket arcról...

Ahogy egy kicsit megnyugodtak a nagy események közepette szép lassan egyre kevesebben maradtak kint:

dsc02206.jpg

Ők még azért továbbra is élénken figyeltek:

dsc02216.jpg

Úgyhogy visszaereszkedtem hasra, hogy ne ijesszem és zavarjam meg őket túlságosan:

dsc02218.jpg

Aztán törpejárásban elindultam visszafelé az úthoz, de a két bátor, akik az elején futottak felém, továbbra is szemmel tartott:

dsc02227.jpg

A dombról még visszafordultam és örömmel nyugtáztam, hogy a kölyök rókák világa visszaállt a normál kerékvágásba, a játék és felfedezés lett újra középpontban:

dsc02234.jpg

dsc02252.jpg

Egy nagyon rövid videót is csináltam, bár az állványt nem állítottam fel, óriási szél volt és a helyzetem sem volt túl stabil, de azért nézzétek meg, szuper cukik tényleg!  

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://benbodaphoto.blog.hu/api/trackback/id/tr3215680090

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2020.05.13. 14:17:28

Haha, ki qrvácskák... :D
Miért nem vittél valami pár kockányi kis húsfélét, odacsalogatni őket közelebbre.
.
Nincs vidámabb, mikor a ró télen vadászik, a méteres hóban: ugrik egyet, előre 30 centit, fölfelé meg három métert.Megszakadok rajtuk, ahányszor csak látom, sajnos csak természetfilmeken. :-)

Ben Boda Photography

Izgalmas, érdekes, szórakoztató történetek - természetfotókkal mesélve.

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

  • geegee: Haha, XXL-es, tarajos libák ezek. A nevük angolosan írva pedig game. Ha pedig sokat tökölsz a fény... (2020.06.26. 10:25) A gém, aki íbisz
  • geegee: A fácánnál ostobább jószág kevés van, amilyen szép, pont olyan hülye... :D Ha jön az autó, akkor n... (2020.05.13. 14:17) Az apróvadak Casanovája
  • geegee: Haha, ki qrvácskák... :D Miért nem vittél valami pár kockányi kis húsfélét, odacsalogatni őket köz... (2020.05.13. 14:17) Ravaszdiék a játszótéren
  • Boda B.: @Titus Pullo Urbi: Köszönöm :) (2020.05.11. 09:17) A kotorék ura
  • geegee: @Boda B.: Kösz. :-) (2020.04.15. 08:38) Fotózás a "karanténban"
süti beállítások módosítása