Árvalányhaj a Prédikálószéken
Virágok, rovarok és a szemet gyönyörködtető táj

Adós voltam már több mint két hónapja ennek a kirándulásnak a beszámolójával - de jobb későn, mint soha. Egy májusi vasárnapon úgy döntöttünk, megnézzük magunknak a Visegrádi-hegység egyik legmagasabb csúcsát, a 639 méteres Prédikálószéket.

Hogy teljesen felrúgjam az események sorrendjét, gyorsan elárulom, hogy a könnyűnek ígérkező túrázást sikerült felturbóznunk egy közel 30 kilométeres túrára - mert igyekeztünk (számunkra) új utakon járni, és nem a nagy tömeggel haladni. Nem bántuk azonban a plusz távot, mert egyrészt így tényleg szinte egyedül másztuk meg a hegyet, másrészt rengeteg csodálatos élőlénybe botlottunk. Növényekben továbbra sem vagyok még annyira sem jó, mint állatokban, de ez talán egy harangvirág, ami a túránk elején elkapta a tekintetem:

Nem sokkal később egy dongóra figyeltem fel, aki épp a virágok között kutatott - azt már csak itthon vettem észre, hogy a képen egy páros gyakorlatot sikerült elkapnom, mert nem csak a dongót érdekelték a virágok, hanem egy kicsivel feljebb egy másik rovar is pont oda tart:

Persze a lényeg a csúcson jött, hiszen ez a látvány tárul mindenki elé, aki megmássza a Prédikálószéket:

Kicsit elidőztünk, ettünk-ittunk, aztán megnéztük a másik nagy nevezetességét is a helynek: az árvalányhajat. A homoki árvalányhaj egy gyepes fűféle, amely védett hazánkban, és ami egészen elképesztően néz ki:

Talán a képek is visszaadják valamennyire, de élőben tényleg varázslatos a szélben lengedező árvalányhaj. Én nem mertem bevállalni a meredek, sziklás oldalon való leereszkedést a fotós cuccokkal, úgyhogy arra mentünk lefelé is, amerre felfelé jöttünk. De ezt sem bántuk, mert a táj és a látvány szemet gyönyörködtető volt:

Csak ajánlani tudom ezt a túrát, egy napos vasárnapon óriási élmény - ráadásul testmozgásnak sem utolsó.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

clemens 2018.07.27. 04:17:32

Nem 693, hanem 639m magas.
Az utolsó kép a Kecskehát-rét, innen visszatekintve jól látszik a kilátó.
Ha túrát ajánlasz érdemes leírni a kiinduló pontot, a jelzett turistautakat, és az útvonal főbb pontjait

Boda B. 2018.07.28. 07:36:56

@clemens: szia! Köszönöm a tippeket, a magasság elírás volt, javítottam.
Üdv
B

Ben Boda Photography

Izgalmas, érdekes, szórakoztató történetek - természetfotókkal mesélve.

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

• geegee: Haha, XXL-es, tarajos libák ezek. A nevük angolosan írva pedig game. Ha pedig sokat tökölsz a fény... (2020.06.26. 10:25) A gém, aki íbisz
  • geegee: A fácánnál ostobább jószág kevés van, amilyen szép, pont olyan hülye... :D Ha jön az autó, akkor n... (2020.05.13. 14:17) Az apróvadak Casanovája
  • geegee: Haha, ki qrvácskák... :D Miért nem vittél valami pár kockányi kis húsfélét, odacsalogatni őket köz... (2020.05.13. 14:17) Ravaszdiék a játszótéren
  • Boda B.: @Titus Pullo Urbi: Köszönöm :) (2020.05.11. 09:17) A kotorék ura
  • geegee: @Boda B.: Kösz. :-) (2020.04.15. 08:38) Fotózás a "karanténban"