Amikor egy terv összejön
Avagy miért éri meg hetekig fagyoskodni

Itt a tél, a téllel együtt pedig újra nagyon népszerű lesz a madáretető és a környéke. Az egyik ilyen etetős fotózásnál lettem figyelmes egy nagyhangú apróságra, az ökörszemre. Hetekig jártam vissza az etetőhöz, míg végül sikerrel jártam...

Az ökörszem az egyik legkisebb madarunk, alig 6-8 grammos apróság, akinek a hangja viszont messzire elhallatszik - szinte hihetetlen, hogy ekkora testből mekkora hang szakad ki. Jellegzetesen felismerhető a hangja mellett még arról, hogy sokszor mereszti merőlegesen felfelé a farktollait. Szóval adott volt a kis ökörszem, és azt is tudtam, hogy melyik bozótos területen lakik, viszont nagyon sokáig nem sikerült értékelhető fotót készítenem róla.

Szó szerint órákat vártam egy helyben, mozdulatlanul ülve a mínusz fokokban, és az esetek nagy többségében egy darab képet sem sikerült kicsikarnom az ökörszemből. Aztán az egyik alkalommal megláttam egy régóta ott korhadó hatalmas fatönköt, amit nagy erőfeszítések árán sikerült kiráncigálnom a bokor tövéből és egy sokkal kellemesebb beállításba helyeznem. A tetejét megszórtam magvakkal és kész is volt a természetes etető.

Másfél-két óra telt el anélkül, hogy a közelébe mentek volna a madarak, én is más pozíciót választottam, aztán egyszer csak észrevettem, hogy egy széncinege vissza-visszatér a tönk tetejére. Gyorsan bevettem magam a bozótba, letérdeltem és vártam. Másfél óráig nem történt semmi, már kezdtem kockára fagyni a mínusz két fokos hidegben, amikor egyszer csak matatást hallottam a mellettem levő bozótból. 

Egy villanás, még egy villanás és láttam, hogy az ökörszem a tönk mellett tekintget felfelé. Elakadt a lélegzetem, egy örökkévalóságnak tűnt, mire odafordítottam a fényképezőt, nehogy a hirtelen mozdulatok elrémisszék. De ő nem hogy megijedt, inkább pont arra a helyre repült, amit kitaláltam:

img_4845-edit.jpg

Mint a géppuska úgy kattogott a gépem, ő pedig kecsesen vágta magát pózba. Előbb megfordult:

img_4858-edit.jpg

Aztán megmutatta a másik profilját is:

img_4853-edit.jpg

Sőt, egymás szemébe is néztünk elég hosszan:

img_4865-edit.jpg

Aztán még egyszer körbe nézett:

img_4860-edit.jpg

Átreppent a tönk másik szélére:

img_4871-edit.jpg

És elégedetten távozott. 

Hetekig jártam oda teljesen eredménytelenül, aztán egyszer csak jókor voltam jó helyen. Az egész nem tartott tovább tíz vagy maximum húsz másodpercnél. Ezalatt 54 kép készült a kismadárról. Ha tegyük fel épp másfelé nézek, épp máshol állok, vagy épp lenézek, hogy milyen beállításokkal van a kamera, akkor lemaradok az egészről. Sőt, ha nem rángatom át a tönköt, ha nem megyek le aznap... Szóval messzire vezet ez, mindenesetre rettenetesen elégedett voltam önmagammal. 

Kétségkívül a legszebb ökörszemről készült fotóim ezek, sokáig fogom őket szeretettel nézegetni!

A bejegyzés trackback címe:

https://benbodaphoto.blog.hu/api/trackback/id/tr7914485478

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2018.12.17. 18:19:33

Gratulálok, nagyon szép, jól komponált fotók, nagyszerű színekkel! Bírom magam is az ilyen apróságokat, csak sajnos a műterembe nem röpülnek be. ;)

Milyen gép és objektív?

Boda B. 2018.12.18. 16:39:44

@Fotósképző: Köszönöm szépen. Canon 1D IV és egy 400mm f5.6 L objektív :)

András I. Popa 2019.03.11. 11:55:42

Gyönyörű szép kis élőlény. Igazán meghozza az ember jókedvét. Nagy gratuláció a képekért. :)

Ben Boda Photography

Izgalmas, érdekes, szórakoztató történetek - természetfotókkal mesélve.

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

  • geegee: Haha, XXL-es, tarajos libák ezek. A nevük angolosan írva pedig game. Ha pedig sokat tökölsz a fény... (2020.06.26. 10:25) A gém, aki íbisz
  • geegee: A fácánnál ostobább jószág kevés van, amilyen szép, pont olyan hülye... :D Ha jön az autó, akkor n... (2020.05.13. 14:17) Az apróvadak Casanovája
  • geegee: Haha, ki qrvácskák... :D Miért nem vittél valami pár kockányi kis húsfélét, odacsalogatni őket köz... (2020.05.13. 14:17) Ravaszdiék a játszótéren
  • Boda B.: @Titus Pullo Urbi: Köszönöm :) (2020.05.11. 09:17) A kotorék ura
  • geegee: @Boda B.: Kösz. :-) (2020.04.15. 08:38) Fotózás a "karanténban"
süti beállítások módosítása