A hófehér hóhér
Nézd csak meg az ötforintos hátulját!

Vadászó vízimadarakat fotózni az egyik legérdekesebb dolog - legalábbis szerintem. A szürke gém és sikló csatája után ezúttal egy nagy kócsaggal találkoztam ugyanazon a helyen - és tényleg, nézzétek meg az ötforintos hátulját, kócsag van rajta! 

Már messziről, még az autóból kiszúrtam a vízben a kócsagot - nem túl nehéz, mert a tollazata... mondjuk úgy, hogy nem épp rejtőszínekben gazdag. Tudtam, hogy nem lesz könnyű közel kerülni, mert ő sem kedveli túlságosan a nézőközönséget vadászat közben. Persze, ahogy elindultam a partra a kövek között, azonnal berepült elém, körülbelül öt méterre és mozdulatlanná meredve nézte, ahogy mozdulatlanná merevedek. 

A szempárbajból a madár jött ki győztesen, mert egy szúnyog a szemem közé szúrt és bár igyekeztem nagyon fegyelmezett lenni, ez megtört - persze a kócsag a mozdulat miatt azonnal arrébb repült jó pár métert, de így legalább kényelmesen el tudtam helyezkedni.

Mint kiderült, megérte a várakozás, mert hamarosan elragadta a vadászat héve és újból néhány méterre tőlem kutatott élelem után. Ekkor sikerült szinte portrézni ezt a csodálatos madarat:

 img_1361-edit.jpg

Azt hiszem erre a nyakra már nyugodtan lehet mondani, hogy "s-nyak". Azért felhívnám a figyelmet arra a "gémes" nézésre is, kegyetlen! Amúgy a magyar természetvédelem címermadara, hiszen a 20. század elején sikkes volt a kócsagtollal díszített ruha, aminek hatására nagyon hamar nagyon rossz helyzetbe került a kócsag állomány - szerencsére kócsagőrök állításával sikerült megállítani a kipusztítással is fenyegető vadászatot.

Na, de visszatérve a szombati élményekhez... Egy egyméteres, hófehér tollú madárról van szó, akinek akár 170 centis szárnyfesztávolságához kemény 1 kilós súly párosul... Továbbra is hihetetlen, hogy mennyire "súlytalanok" ezek a nagy madarak.

Ez a kócsag a sekély vízben kutatott:

img_1329.jpg

Aztán inkább kijött egy kicsit a partra, megmutatni a tollakat - amikért régen pusztították:

img_1341.jpg

Elképesztően gyönyörű, főleg ebben a kontrasztos környezetben, a lemenő nap fénye szépen megvilágította a sötétebb háttér előtt - gyorsan le is rázta magáról a vizet, nehogy elrontsa az összképet:

img_1343.jpg

A kis kócsagtól amúgy a legkönnyebben az ujjai színével lehet megkülönböztetni - az övé fekete, míg a kisebb verziónak sárgák az ujjai:

img_1344.jpg

Bár így még sosem láttam vadászni, de repülve indult valami után a vízben, és nem is adta fel könnyen, ide-oda cikázott az áldozat után, de végül üres csőrrel állt a vízben:

img_1364.jpg

A végén még egy picit közelebb repült, egy utolsó portréra, aztán más vadászterületek után nézett:

img_1354-edit.jpg

Ekkor jelentek meg a színen a kiskacsák, akik a kis öböl egy eldugott részén tanulták ki éppen a mesterséget néhány felnőttől - én meg nem nagyon akartam halálra rémíteni őket, úgyhogy csak a fák ágai közül készítettem egy képet az egyik gyanakvóan felém úszó fiatalról:

img_1317.jpg

Bár alig voltam egy órát a parton, de varázslatos volt ilyen közelről figyelni ezt az elegáns, hófehér vadászt. Tudom, hogy mindig leírom, de tényleg rengeteg élménnyel gazdagodtam most is - bónuszként pedig ha lehet, még annál is több szúnyogcsípéssel. Remélem, hogy egyszer sikeres vadászat közben is sikerül lencsevégre kapni, és azt hiszem, ezt a kócsag még jobban reméli, mint én!

A bejegyzés trackback címe:

https://benbodaphoto.blog.hu/api/trackback/id/tr614020436

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Ben Boda Photography

Izgalmas, érdekes, szórakoztató történetek - természetfotókkal mesélve.

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

  • geegee: Haha, XXL-es, tarajos libák ezek. A nevük angolosan írva pedig game. Ha pedig sokat tökölsz a fény... (2020.06.26. 10:25) A gém, aki íbisz
  • geegee: A fácánnál ostobább jószág kevés van, amilyen szép, pont olyan hülye... :D Ha jön az autó, akkor n... (2020.05.13. 14:17) Az apróvadak Casanovája
  • geegee: Haha, ki qrvácskák... :D Miért nem vittél valami pár kockányi kis húsfélét, odacsalogatni őket köz... (2020.05.13. 14:17) Ravaszdiék a játszótéren
  • Boda B.: @Titus Pullo Urbi: Köszönöm :) (2020.05.11. 09:17) A kotorék ura
  • geegee: @Boda B.: Kösz. :-) (2020.04.15. 08:38) Fotózás a "karanténban"
süti beállítások módosítása